سیف الله صمدیان: شرح یک عکس بیانگر تاثیر یک عکس در تغییر مسیر زندگی انسان ها است

شرح یک عکس با استقبال نمایش داده شد

مستند "شرح یک عکس" با حضور ساتیار امامی، کارگردان اثر و سیف‌الله صمدیان، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران عصر سه‌شنبه 21 آذرماه در خانه هنرمندان نمایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی برنامه 10 روز با عکاسان، مستند "شرح یک عکس"، نگاهی متفاوت و روایتی به حادثه تروریستی مجلس دارد.

"شرح یک عکس"، داستان  پسرکی را روایت می‌کند که خانواده‌اش به دلیل بیماری نادر او، درگیر مشکلات مالی هستند و با درخواست‌های کمک، سر از مجلس شورای اسلامی در می‌آورند.

داستان از عکسی آغاز می‌شود که توسط امید وهاب زاده، عکاس فارس از صحنه نجات دادن یک کودک از ساختمان مجلس شورای اسلامی گرفته شده است، عکسی که به یک‌باره بازتابی جهانی از حمله داعش به ایران ارائه کرد.

در ادامه این فیلم، نشان می‌دهد که چطور عکس امید وهاب زاده، سبب شد که کودک بیمار در مرکز توجه مسئولان قرار گیرد و زندگی او و خانواده‌اش دچار تحول شود.

پس از پایان نمایش این فیلم، سیف‌الله صمدیان از شور و اشتیاق مخاطبان نسبت به برنامه 10 روز با عکاسان تشکر کرد و گفت: عماد کوچک با بیماری نادری دست به گریبان است که از میان 70 میلیون نفر تنها 7 نفر به آن دچار هستند اما این فیلم نشان می‌دهد که عکاسی تا چه اندازه می‌تواند در تغییر مسیر زندگی انسان‌ها مؤثر عمل کند لذا امیدوارم که شاهد روزی باشیم که عکاسان پویا و جوان ما امنیت لازم را برای کار در کشور داشته باشند.

او افزود: بسیار خوشحالم در شرایط کنونی که بی‌سلیقگی بصری بیداد می‌کند، شاهد فیلمی بودم که نقش و تأثیر عکاسی را به تصویر کشیده است.

ساتیار امامی نیز در ادامه این جلسه گفت: من در این اثر بغض چندین ساله عکاسانی چون، محمد فرنود، سعید صادقی، کاوه گلستان، حسین پرتوی و بسیاری دیگر از هنرمندان این عرصه را به تصویر کشیدم. شاید باور کردنی نباشد اما من هر بار که به تنهایی "مستند شرح یک عکس" را دیدم، گریستم.

او ادامه داد: در این فیلم سعی کردم بخشی از تلاش جامعه عکاسان ما را که خود هرگز دیده نمی‌شوند و سختی‌ها و مرارت بسیاری برای نشان دادن جامعه از سر می‌گذرانند، نشان دهم لذا از تمام همکارانی که در این راستا عکس‌ها و آرشیوهایشان را در اختیار من گذاشتند، سپاسگزارم.

این هنرمند تصریح کرد: همه ما یک فریم مکث کردیم و از پشت دوربین اشک ریخته‌ایم اما انعکاس داده‌ایم اما من فکر می‌کنم که همواره 23 فریم از سال‌ها عقب بوده‌ایم با این وجود من هرگز عکاسی را رها نمی‌کنم زیرا در این عرصه می‌توانم بدون سفارش انتخاب کنم که چه ببینم و چه نبینم.

 

 

 

 

تاریخ خبر: 1396/09/22